הדרכה לחונכי פרח - מבנה סדנה

מבנה הסדנה של חונכי פרח, בגבעת חביבה בתאריך 12בדצמבר 1997
)חברה אחרת, ישיבה.

כל התהליך מתנהל במשך שלוש שעות. שעה וחצי, הפסקת אוכל, ושעה וחצי.

השעה וחצי בחלק הראשון, וחצי שעה לערך מהחלק השני יוקדשו לפתרון בעיות.
שעה מהחלק השני יוקדש להתייחסות לעבודת צוות.

חלק א- פתרון בעיות

.1הכרות של 10דקות.
להגיד שם ובהתייחס לתקופה שאני בפר"ח המקרה הכי נעים שקרה לי, ומקרה לא נעים שקרה לי. )מפר"ח או לא
קשור(.
אפשר גם עם איזו בעיה אני מתמודד כעת.


אפשרויות נוספות

שם ותסכול כלשהו )הכי גדול( שהיה )יש( לי בפרח, ההנאה הכי גדולה שהיתה לי )יש לי( בפר"ח עד עכשיו.
עם איזו בעיה אני מתמודד פה.

להגיד שם והמקרה הכי נעים שקרה לי עד עכשיו בפרח, ומקרה לא נעים שקרה לי בפרח.
שכל אחד יספר על עצמו, איך הוא הגיע לפרח.
שכל אחד יספר משהו שאף אחד אחר לא יודע.
שם, ומתי שמעתי לראשונה על פרח.


.2הסבר מהי מציאות בלתי רצויה

שאלה כללית: מה זה מציאות בלתי רצויה.
לבקש דוגמא ולתת דוגמא משלי. )ילדה שכל הזמן מפריעה לי בקבוצה שאני מלמד, זורקת הערות ציניות, לא
עובדת תמיד יש לה מה להגיד(.
)המטרה להבהיר את המשימה הבאה כלומר שכולם ידעו מה פירוש מציאות בלתי רצויה(.

.3אסיפת חומר מהשטח על מציאות בלתי רצויה

חלוקה לשלשות/ זוגות, כל אחד מספר בקבוצה הקטנה על סיטואציה )שאולי קשורה לפרח או לחיים הפרטיים(,
שקשורה למציאות בלתי רצויה.
השאלה אם איזו בעיה התמודדתי/ אני מתמודד כעת ואיך אני מעוניין לעבוד איתה.

אפשרות אחרת.
אם היתה דינמיקה טובה בשלב הראשון, אז שכל אחד יחשוב ויכתוב באיזה דרכי התמודד הוא נקט עד עכשיו.
והוא עשוי לנקוט בעתיד.

כלומר לתמצת במילה שתיים מהן דרכי ההתמודדות. עד עכשיו.

הערה: כמה שיותר מהר להיכנס ליחסי חונך מדריך.


.4מעבר ללוח, למידת המודל
המנחה מחלק את הלוח לארבעה עמודות. )מבלי שהמשתתפים יבינו(.

מעלים את דרכי ההתמודדות, בתמצות למילים: עזבתי, השלמתי, קיטרתי, ...
והמנחה רושם אותם במקום, בקטגוריה הנכונה יותר עבורו.

להעלות עוד דרכי התמודדות כלליות.


אפשרויות:
.1לנתק ולהתנתק )לשבור את הכלים(.
) הלכתי, עזבתי, לא נשארתי שם,...(.

.2לא לעשות כלום ולקטר על זה.
)קיטרתי, התעצבנתי, אמרתי לכולם, )לזרוק אחריות מסביב(, התבאסתי, "אני הייתי קרבן של הנסיבות(.

.3לשנות את המציאות.
)הכרחתי אותו, ציוויתי עליו, התניתי את הפגישות שלנו ב..(.

.4ללכת עם המציאות, או לשחות את עם הזרם.
)שאלתי את דעתו, הסכמנו ש.. (.


הסבר המודל, ודוגמא אישית לכל דבר ממני ומהמשתתפים.

אחרי ההפסקה:

חלוקה לזוגות, העלאת הבעיה שאני מתמודד איתה, כעת.
איך אני רוצה לבוא ולהתמודד עם הבעיה הזאתי.

לעשות משחקי תפקידים,
ניתוחי מקרים וכד'.
"אל תרמו את עצמכם, ותתייחסו לדברים".

חלק ב עבודת צוות

משחק השוקולד.

כללים:
לקהל אסור לדבר לכל אורך התרגיל.
בחירה של 5משתתפים שמאוד מאוד אוהבים שוקולד.
הנבחרים יושבים בחצי, בלי לראות אחד את השני.
לכל אחד מהם יש עט ונייר.

כללים.
יש כרגע 10קוביות על השולחן.
לכל אחד מותר לקחת קוביות שהוא רוצה, על ידי השליח.
חייב לפחות קובייה אחת.
אם יהיו בסוף כל סיבוב חמש קוביות או פחות אז המנחה נותן כפול 2קוביות.
אם יש יותר מחמש, המנחה תמיד משלים לעשר.
המשחק ניגמר כאשר אין יותר קוביות על השולחן.

משחק שלא רואים
משחק שרואים
משחק שלקהל מותר להתערב.




הדברים הנצרכים משיתוף פעולהטוב
אכפתיות / התחשבות בשני.
ערוצי תקשורת טובים.
הגדרה וחלוקת תפקידים )ברור מי לוקח ראשון(.
אווירה נינוחה
סבלנות
כנות
וכ'


מנצח מנצח


אפשרויות נוספות:
משחק המנדרינה והקליפה.
משחק ה x 0
לסדר כיסאות בעיגול ובטור.


* דברים להביא.
כלי כתיבה.
ניירות
שוקולד.
מנדרינה.